راه اندیشه

روانشناسی دین و خدا باوری

راه اندیشه

روانشناسی دین و خدا باوری

  • ۰
  • ۰

روان شناسی و دین

چکیده مقاله :  فروغ جعفری 

نقش معنویت در افزایش شادکامی

سازمان بهداشت جهانی تا سال 1998 ادعا می کرد که سلامتی عبارت است از حالت اسایش کاملا جسمی ، روانی ، اجتماعی ، اما از ان زمان به تدریج به معنویت به عنوان بعد چهارم سلامتی توجه شد به این معنی که وقتی فردی اظهار سلامتی واقعی می کند لازم است به حقیقت و بنیان قوی معنوی خود نیز پی برده باشد.


معنویت و امید

معنوی بودن در افراد احساس هدفمندی ایجاد میکند و برخی افراد به رغم اینکه با مشکلاتی روبرو هستند و از ایمانشان برای ایجاد امید به بهبودی و شرایط آینده بهره می برند . 


معنویت و راهبردهای مقابله با استرس

اکثر مردم در شرایط استرس زا به خدا پناه می برند و به دین و مذهب به چشم حل کننده مشکلات نگاه می کنند شیوه ای که فرد معنوی در مورد خدا فکر می کند و تجربیات فرد از زندگی و نوع راهبردهای مقابله با مسائل و مشکلات روزمره تاثیر خواهد گذاشت . اهمیت طرح مسئله خدا در سلامت روان این است که از مقدمات سلامت روان دفع نگرانی و اضطراب است و حال انکه خداوند در قران می فرماید بایک چیز قلب بشر آرام میگیرد و از اضطراب و دلهره نجات پیدا می کند و ان یاد خدا و انس با اوست .  

  • ۹۸/۰۱/۲۳
  • kimeya saadat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی